Analysis of Student Hearings Towards a Proposal in radio programming

Authors

  • Luz del Alba Rodríguez-Solís Unidad Académica de Derecho y Ciencias Sociales “Lic. Francisco Hernández García, UAT, Campus Victoria, Tamaulipas, México.
  • Alicia Aguilar-Canales Unidad Académica de Derecho y Ciencias Sociales “Lic. Francisco Hernández García, UAT, Campus Victoria, Tamaulipas, México.
  • Lorena Guerrero-Ortiz Unidad Académica de Derecho y Ciencias Sociales “Lic. Francisco Hernández García, UAT, Campus Victoria, Tamaulipas, México.
  • Alicia Montoya-Dávila Unidad Académica de Derecho y Ciencias Sociales “Lic. Francisco Hernández García, UAT, Campus Victoria, Tamaulipas, México.

Keywords:

Youth audiences, Programming, Radio.

Abstract

In Latin America have done extensive research on media consumption among adolescents, some researchers have observed the phenomenon from the apathy toward the content and consumption resulting from self-expression. But investigations have also made some proposals: are apathetic young people to the contents or the contents are those that produce their apathy?, Does his attitude is a reflection of the environment that has forgotten them, structuring and designing programs after the event to reflect not interested? Have you made especially radio to offer what other electronic means if they are offered? This paper analyzes patterns of consumption, use and value of this audience, in order to identify whether it is necessary to develop program proposals in line with their expectations.

References

Abrojos. Colectivo de Educación Popular. (2010). Proyecto La Escuela en la Radio. Encuestas sobre consumos culturales, Argentina, 2008. [En línea]. Disponible en: www.abrojos.org. Fecha de consulta: 12 de junio de 2010.

Bringué, X. y Sádaba, Ch. (2010). “La Generación Interactiva en México. Niños y Adolescentes a las Pantallas”, en Razón y Palabra. 69: 31. [En línea]. Disponible en: www.razonypalabra.org.mx. Fecha de consulta: 12 de Junio de 2010.

Seni, G. (2009). “Análisis del consumo radial adolescente”, en Encuentros. 13: 101-106.

Pérez, F. y Bringué X. (2005). “Comunicación efectiva en circunstancias difíciles: el público entre 14 y 19 años”, en Revista Juventud. 68: 53-60.

Pineda, R.M. (1999). “Consumo y exposición de adolescentes a los medios masivos de comunicación”, en Comunicación y Sociedad. [En línea]. Disponible en: http://www.allbusiness.com/sector-61-educationalservices/400792-1.html. Fecha de consulta: 12 de junio de 2010.

Silva, I., Borrero, A., Marchant, P., González, G., y Novoa, D. (2006). “Percepciones de jóvenes a cerca del uso de las tecnologías de información en el ámbito escolar”, en Última Década. 24: 39-63. [En línea]. Disponible en: http://redalyc.uaemex.mx/redalyc/pdf/195/19502403. pdf. Fecha de consulta: 17 de abril de 2010.

Instituto Nacional de Estadística, Geografía e Informática. Inegi. (2006). “Tabuladores básicos. II Conteo de Población y Vivienda 2005”. [En línea]. Disponible en: http://www.inegi.org.mx. Fecha de consulta: 11 de mayo de 2010.

Downloads

Published

2010-08-31

How to Cite

Rodríguez-Solís, L. del A., Aguilar-Canales, A., Guerrero-Ortiz, L., & Montoya-Dávila, A. (2010). Analysis of Student Hearings Towards a Proposal in radio programming. CienciaUAT, 5(1), 67-73. Retrieved from https://revistaciencia.uat.edu.mx/index.php/CienciaUAT/article/view/105

Issue

Section

Social Science