Competence and performance of graduates from public accounting Unidad Academica Multidisciplinaria Zona Media of the Universidad Autonoma de San Luis Potosi, Mexico
Keywords:
performance, skills, labor force, graduates.Abstract
This research aims to understand the skills and performance of graduates in Accounting Multidisciplinary Academic Unit degree in the Central Zone of the Universidad Autónoma de San Luis Potosí, considered to be one of the most important by teachers, graduates, employers and students of that major. It also seeks to determine how they relate to the skills and performances with the gender of the respondent. The results indicate that the things that are given greater importance are the values , while the corresponding minor social relations in other constructs the respondent’s opinions differ. With regard to gender and other dimensions evaluated were related only to knowledge and social relations and a statistically significant difference between attitudes and interest groups.References
Biggs, J. (2005), en Quiroz, E. (2007). “Competencias profesionales y calidad en la educación superior”, en Revista Reencuentro, Universidad Autónoma Metropolitana. Diciembre: 7.
Glazman, R. (2001), en Salas, F. (2006). Los estudios de seguimiento para la población graduada como herramienta para el cambio y la innovación en el currículo universitario. [En línea]. Disponible en: http://redalyc.uaemex. mx/pdf/440/44030205.pdf. Fecha de consulta: agosto de 2010.
Hernández, R., Fernández, C., Baptista, P. (2008). Estudios descriptivos. Metodología de la investigación. México: McGraw-Hill.
Rojas, M. y Pirrón, M. (2010). “Valores en los estudiantes, formación como profesionales integral”, en Revista Contaduría Pública. Mayo: 19-21.
Segovia, M. y Villanueva, F. (2006). “Factores críticos para la excelencia en la profesión”, en Revista Contaduría Pública. Septiembre: 16-18.
Vargas, R. (2005), en Quiroz, E. (2007). Competencias profesionales y calidad en la educación superior. [En línea]. Disponible en: http://redalyc.uaemex.mx/pdf/340 /34005012.pdf. Fecha de consulta: agosto de 2010.