Television and strategies for scheduling hearings for sale in Mexico Case study: talk show de Laura Bozzo

Authors

  • Alicia Eloína Montoya-Dávila Unidad Académica de Derechos y Ciencias Sociales, UAT.
  • Lorena Guerrero-Ortiz Unidad Académica de Derechos y Ciencias Sociales, UAT.
  • Luz del Alba Rodríguez-Solís Unidad Académica de Derechos y Ciencias Sociales, UAT.
  • Julio Horacio Villanueva-Sierra Unidad Académica de Derechos y Ciencias Sociales, UAT.
  • Cecilia Manzano-Ortiz Unidad Académica de Derechos y Ciencias Sociales, UAT.

Keywords:

television, strategies, programming, advertising, audience.

Abstract

Research shows how television, and in particular the company Televisa, by the process of implementing its segmented television formats and genres to the audience, mainly by sex, age and socioeconomic status, to provide its advertisers strategic areas so that these approach their particular target, by reaching millions of people via television through the segmentation of the market. In this way, television and trade marks form a binomial aproachl in order to capture consumers in a process in which the viewer is the least important, what is sought are the benefits of capturing the audience to make consumer and keep repeating the same stereotypes. The talk show hosted by Laura Bozzo on Televisa’s Channel 2 is the point of analysis for reflection.

References

CIRT, Cámara de la Industria de Radio y Televisión. (2011). Historia de la radiodifusión mexicana. [En línea]. Disponible en: http:// www.cirt.com.mx/cirt/radio.html.

Cortés, J. (2001). La estrategia de la seducción. La programación en la neotelevidencia. Pamplona: Eunsa.

Danta, R. (2009). “TV y capitalización del tiempo de ocio. La programación como medio de producción”, en Revista Latina de Comunicación Social, 12:64. [En línea]. Disponible en: http://redalyc.uaemex.mx/ pdf/819/81911786047.pdf.

Ferrer, E. (2001). La publicidad. Textos y conceptos. La televisión. México: Trillas.

Gutiérrez, P. (2005). Diccionario de la publicidad. Editorial Complutense.

López, H. (2009). Los niveles socioeconómicos y distribución del gasto. Instituto de Investigaciones Sociales, S. C. [En línea]. Disponible en: http://www.amai.org/NSE/Nivel SocioeconomicoAMAI.pdf.

Lozano, J. (2007). Teoría e investigación de la comunicación de masas. Economía política crítica. México: Pearson Educación.

Televisa (2002). “Televisa abarcando todo los mercados”, en Marketing. Vicepresidencia Corporativa de Comercialización. 6:40. [En línea]. Disponible en: http://www.esmas.com/televisa/images/upload/mktg.pdf.

Televisa (2008). Análisis de audiencia. Plan comercial 2008. [En línea]. Disponible en: http://i.esmas.com/ documento/0/000/002/026/02_Analisis_de_ Audiencia_08.pdf.

Televisa (2011). Plan Comercial 2011. Televisión abierta. Tarifas compra libre. [En línea]. Disponible en: http://www.televisaplancomercialtv.com/PDF/2-tvabierta-nal-tarifas.pdf.

Treviño, R. (2001). Publicidad. Comunicación integral en marketing. México: McGraw-Hill.

Downloads

Published

2011-08-31

How to Cite

Montoya-Dávila, A. E., Guerrero-Ortiz, L., Rodríguez-Solís, L. del A., Villanueva-Sierra, J. H., & Manzano-Ortiz, C. (2011). Television and strategies for scheduling hearings for sale in Mexico Case study: talk show de Laura Bozzo. CienciaUAT, 6(1), 08-13. Retrieved from https://revistaciencia.uat.edu.mx/index.php/CienciaUAT/article/view/74

Issue

Section

Social Science

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.